Kläder – behöver jag bära strumpbyxor på bröllopet?

Fråga:
Jag kommer att ha en marinblå klänning med en överdel av spets.

Mina skor är öppna och vita.

Ska jag ha strumpbyxor?

Eller kan jag vara barfota och barbent som gäst på bröllop?

Svar:
Det är egentligen ingen fråga om vett och etikett, utan mer om stil.

Har du en kortare klänning kanske det ser mer elegant ut med strumpbyxor.

Men andra kvinnor säger att det kan vara varmt, jag vet ju inte…  🙂

Har du en något längre klänning spelar det ingen roll.

Men som sagt, det är du som avgör.

Klicka här för att läsa min artikel som berör strumpbyxor >>

Etikettdoktorn Mats Danielsson

Har du en fråga till Etikettdoktorn, ställ den inte i kommentarsfältet. Ställ din fråga här. Då får du även ett meddelande när din fråga besvarats. Frågor i kommentarerna kommer inte placeras i kön och ditt svar kan dröja och blir svårare för dig att hitta

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *