Inbjudan – kan man bjuda en av av paret till midsommarfesten?

Fråga:
Är det okej att bjuda bara den ena i ett sambo par på släkt fest midsommardagen?

Båda är lediga och det är dras första midsommarhelg som par

Svar:
Absolut inte!

Man delar inte på ett par och därmed inget mer att säga.

Som par avböjer man givetvis en sådan inbjudan med motivet ”jag föredrar att tillbringa denna kväll/dag med min partner”

Klicka här för att läsa min artikel om att dela på ett par >>

Etikettdoktorn Mats Danielsson

Har du en fråga till Etikettdoktorn, ställ den inte i kommentarsfältet. Ställ din fråga här. Då får du även ett meddelande när din fråga besvarats. Frågor i kommentarerna kommer inte placeras i kön och ditt svar kan dröja och blir svårare för dig att hitta

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *