Fråga:
Är det okej att bjuda bara den ena i ett sambo par på släkt fest midsommardagen?
Båda är lediga och det är dras första midsommarhelg som par
Svar:
Absolut inte!
Man delar inte på ett par och därmed inget mer att säga.
Som par avböjer man givetvis en sådan inbjudan med motivet ”jag föredrar att tillbringa denna kväll/dag med min partner”
Klicka här för att läsa min artikel om att dela på ett par >>
Etikettdoktorn Mats Danielsson