Mellan människor – hur går man på biograf, med baken mot de som sitter?

Fråga:
Jag har fått lära mig att man av artighet ska vända sig mot de personer man vill passera i en bänkrad då man ska inta sina platser på till exempel en biograf eller teater.

Enligt min mening är dock det vanligast förekommande idag att man väljer att vända sig från istället.

Vad säger etiketten?

Svar:
Det är exakt så som du skriver, man vänder ansiktet mot den man passerar.

Tyvärr  har många inte förstått detta.

Klicka här för att läsa min artikel om vett och etikett på bio >>

Etikettdoktorn Mats Danielsson

Har du en fråga till Etikettdoktorn, ställ den inte i kommentarsfältet. Ställ din fråga här. Då får du även ett meddelande när din fråga besvarats. Frågor i kommentarerna kommer inte placeras i kön och ditt svar kan dröja och blir svårare för dig att hitta

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *