Presentation – på middag, vem presenterar sig först?

Fråga:
Jag är inbjuden till en finare middag och känner inte värden.

Är inbjuden på grund av min yrkesroll.

Vem presentera sig först?

Svar:
Idag är det mest korrekta att den person som anländer, eller upptäcker den andra personen först, hälsar först.

Tänk på engelskans ”presence”, betyder närvaro.

Presentera kommer från detta och man gör därmed den andra personen närvarande genom en presentation.

Klicka här för att läsa min artikel om presentation >>

Etikettdoktorn Mats Danielsson

Har du en fråga till Etikettdoktorn, ställ den inte i kommentarsfältet. Ställ din fråga här. Då får du även ett meddelande när din fråga besvarats. Frågor i kommentarerna kommer inte placeras i kön och ditt svar kan dröja och blir svårare för dig att hitta

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *